Naar homepage
FunX

Nieuwe documentaire 'Hans Betaalt de Schade' duikt in de wereld van sugardating

foto: Videolandfoto: Videoland
  1. Newschevron right
  2. Nieuwe documentaire 'Hans Betaalt de Schade' duikt in de wereld van sugardating

Hoe ver ga je voor een luxe vakantie, een avondje aan een viptafel of een designertas? In de nieuwste Videoland Original-documentaire Hans Betaalt de Schade duikt maker Mildred Roethof in de wereld van jonge sugar daddy's en -baby's.

In de wereld van de Hansen en Grietjes gaat het om één ding: geld. Vakanties die worden gevierd op luxe privéjachten, de duurste champagne en de nieuwste Louis Vuitton-tassen. Dat wordt dan allemaal door 'Hans' betaald. Eigenlijk is Hans gewoon een sugar daddy. De vrouwen dienen als armcandy en krijgen wat hun hartje begeert. Zowel de mannen als de vrouwen profiteren van elkaar.

Rapper Emms

In Hans Betaalt de Schade komen zowel de Hansen als Grietjes aan het woord. Rapper Emms van Broederliefde vertelt juist over de keerzijde van deze lifestyle. Hij wordt vaak ongevraagd belaagd door sugarbabes en in zijn nummers is het fenomeen 'Hans Betaalt de Schade' een veelvoorkomend thema. De documentaire volgt verder het leven van vriendinnen Marianna en Dina. De twee dames werken zelf ook, maar laten hun leventje vol glamour bekostigen door mannen.

In ruil voor seks

In Turn Up! belden Giorgio en Vanessa met deelneemster Dina die momenteel in Dubai zit. Ze heeft een relatie en hoewel ze hem liever geen Hans noemt, is hij wel degene die alles voor haar betaalt. "Toen ik nog studeerde, nam hij me mee naar concerten en festivals. We hadden altijd de beste plekken. Hij nam me bijvoorbeeld ook mee op vakantie naar Curaçao", vertelt Dina. "Voor hem is het normaal dat een man betaalt. Voor mij ook, we komen allebei uit een traditionele cultuur. We vinden die verdeling tussen man en vrouw normaal." Dina vertelt dat sommige vrouwen spullen aannemen in ruil voor seks, maar dat dit echt niet altijd zo hoeft te zijn. "Een Hans is iemand die veel aan een vrouw wil uitgeven. Het hoeft niet zo te zijn dat het in ruil voor gezelschap of seks is."

Drang naar luxe

Maker Mildred Roethoef wil met de documentaire een interessante inkijk geven in een lifestyle die lang onder de radar bleef. "Mijn doel is om te laten zien in wat voor bubbel we leven en dat, mede door de invloed en druk van social media, de drang naar luxe, geld en uiterlijk vertoon groter wordt. Daardoor vindt niet alleen een verschuiving plaats van het gebruik van social media, maar ook man-vrouwverhoudingen krijgen door de doelgroep zelf een andere dimensie", schrijft ze online.

Hans Betaalt de Schade staat sinds vandaag op Videoland.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie