FunX

Yeliz Çiçek start initiatief om vrouwelijke ondernemers te helpen tijdens coronacrisis

foto: Yeliz Çiçekfoto: Yeliz Çiçek
  1. Newschevron right
  2. Yeliz Çiçek start initiatief om vrouwelijke ondernemers te helpen tijdens coronacrisis

Power to the women! Struggle je momenteel als vrouwelijke ondernemer door de coronacrisis? No worries, want modejournalist Yeliz Çiçek en collega Omar Osman hebben een geweldig nieuw platform opgezet om je te helpen: The Female Initiative. Door middel van dit initiatief zetten verschillende influencers hun bereik in om vrouwelijke ondernemers een steuntje in de rug te geven tot 19 januari. Yeliz vertelde er meer over in Start met Fernando.

The Female Initiative steunt vrouwelijke ondernemers tijdens coronacrisis

Moeilijke tijden

Het zijn moeilijke tijden voor ondernemers. Yeliz merkte dit ook in haar omgeving, waar veel vrouwen met kleine ondernemingen strugglen om de tweede lockdown door te komen. "Een collega had een heel tof vintage winkeltje geopend. Ze was net een week open en daar was ze zo blij om. Maar ineens moest ze alweer de deuren sluiten door de strenge lockdown. Zo zijn er natuurlijk nog meer vrouwen in Nederland die net begonnen te groeien met hun onderneming en vervolgens dicht moesten. Dat is gewoon heel pittig."

The Female Initiative

Yeliz besloot uiteindelijk haar mediacontacten in te schakelen om vrouwelijke ondernemers in coronanood te helpen. Op deze manier ontstond het platform The Female Initiative, dat Yeliz samen met collega Omar Osman bedacht.

Wat dit initiatief zo speciaal maakt, is dat er heel veel influencers met een miljoenenbereik zijn aangesloten om te helpen. Nadat ondernemers zich hebben aangemeld, checkt The Female Initiative eerst of de bedrijven daadwerkelijk female-owned zijn. Daarna maken ze een lijst en mogen de influencers daaruit zelf kiezen welk bedrijf zij willen supporten.

"De bedrijven kunnen dus een swipe-up of een mention krijgen van de influencers. Het is natuurlijk heel tof als je net opgestarte bedrijfje een extra push kan krijgen door genoemd te worden door iemand met een half miljoen volgers. Het is ook tof dat influencers zelf mogen kiezen wie zij willen supporten. Dat betekent namelijk dat ze het ook daadwerkelijk een leuk merk vinden."

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie