Naar homepage
Up 2 Date

Verontwaardiging over antiracismecampagne van postzegelbedrijf in Spanje

foto: Twitter: AlvaroAcevedoZ
  1. Newschevron right
  2. Verontwaardiging over antiracismecampagne van postzegelbedrijf in Spanje

Een antiracismecampagne van het Spaanse postbedrijf Correos valt bij veel mensen in verkeerde aarde. De witste postzegel kost namelijk 1,60 euro, terwijl de donkerste slechts 0,70 euro kost.

'Hoe donkerder de postzegel, des te minder waard'

De bedoeling van het postzegelbedrijf was naar eigen zeggen juist om bewustwording te creëeren voor "een oneerlijke en pijnlijke realiteit die niet zou moeten bestaan". Dat schreef het postbedrijf op Twitter. "Hoe donkerder de postzegel, des te minder waard. Er zullen dus meer donkere dan witte postzegels nodig zijn om iets te versturen. Iedere brief en elk pakketje worden zo een weerspiegeling van de ongelijkheid die door racisme is ontstaan", aldus het postbedrijf in een persbericht over de nieuwe antiracismecampagne.

'Per ongeluk racistisch'

Critici noemen de campagne ongevoelig en een teken van gebrek aan diversiteit bij grote Spaanse bedrijven. "Per ongeluk racistisch", was een van de reacties op sociale media. Ook Moha Gerehou, die recent een boek schreef over racisme in Spanje, vindt dat de campagne racistisch overkomt. "De bedoeling was goed, maar het is geen toeval dat de goedbedoelde antiracismecampagne uiteindelijk racistisch overkomt." Volgens hem worden dit soort antiracismecampagnes nog te vaak gemaakt door witte mensen.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie